Pravidla

Všeobecná pravidla

  • ❧ Platí pro všechny uživatele webových stránek.
  • ❧ Veškeré texty zveřejněné a napsané na stránky Niwatu patří Niwatu. Při zjištění krádeže se to bude náležitě řešit. Vyjímku mají autoři textů, či obrázků.
  • ❧ Zákaz spamování odkazů na jiné trpg, na to slouží po domluvě Propagace.
  • ❧ Respektuj všechny ostatní hráče a adminy, tedy nevyvolávejte zbytečné spory s ostatními hráči. Pakliže máte s někým problém, řešte jej soukromě. V případě větší závažnosti s někým z administrátorů.
  • ❧ Nechovej se jako človek v rouše vlčím.
  • ❧ Nevytvářej si postavy bez povolení.
  • ❧ Nehraj nereálně. Nikomu se nehraje dobře s postavami jako jsou MarySue.
  • ❧ Chováme se slušně na hře i ve společném chatu.
  • ❧ Jestliže nemáte dobrou náladu a přenášíte to do svých textů, raději si od psaní odpočiňte. Je nelogické, aby vlk který nadšeně skáče zničeho nic upadl do depresí.
  • ❧ Admistrátor si vyhrazuje právo pravidla kdykoliv změnit / dopsat / upravit.

Rozhodne netolerujeme

Mary/Garry Sue postavy

Většina Mary/Garry Sue jsou až příliš nerealistické a nedůvěryhodné postavy. Nemívají prakticky žádný charakter; jsou bezchybné, často morálkou, inteligencí a schopnostmi daleko převyšují své okolí (či aspoň vrstevníky). Jejich charakteristika je až primitivní: jsou prostě "dokonalé ve všech ohledech", čímž je míněn vzhled, intelekt, povaha, schopnosti, vkus, vůně... cokoliv chcete a na cokoli si vzpomenete. Termín je zároveň většinou spojován s takovými klišé jako je exotická barva vlasů a očí, mystické nadlidské schopnosti, vlastnictví exotických (čím exotičtější tím lepší) zvířat, slušného majetku či zajímavého původu / postavení a s neobvykle tragickou minulostí.

Jednoduše prostě NE. Postavy mají své chyby, nejsou ve všem dokonalí. V nečem jsou lepší, než ostatní, v něčem naopak horší. Někteří jsou zjizvení, někteří se o svůj vzhled starají. Mají nejrůznější životní cesty a svých 'dokonalostí' dosáhli postupně životní cestou příběhem.

Nedodržování křišťálové stěny

Pod pojmem křišťálová stěna se rozumí rozdíl mezi hráčem a postavou, odděluje od sebe herní a reálný svět. Herní postava se tedy svými charakteristickými znaky liší od svého hráče. Nezná ho, nekomunikuje s ním, nemá jeho zkušenosti, poznatky ani vzpomínky. Vzhledem k tomu nejde hráče posuzovat podle jeho postavy. Problémy, které vaši postavu postihnou ve hře, řešte herně.

Metagaming

Pojem metagaming úzce souvisí s už zmíněnou křišťálovou stěnou. Zakazuje využívání jakýchkoliv neherních informací ve hře. Jinak řečeno, postava nemůže vědět to, co sama nezažila, a to ani na základě zkušeností, poznatků a vzpomínek hráče.

Godmodding

Značí to, že přebírate kontrolu nad postavou jiného hráče během hraní. Je to zakázano a má to dobrý důvod: ovládáte pouze svou postavu a nikoho jiného.

Jak poznám, že nehraju Godmodding?
Jednoduše, vysvětlíme si to na příkladu; Když spoluhráč napíše ''Zhluboka jsem se nadechl a pak jsem se proti němu rozběhl, abych ho pořádně zakousl. Blížil jsem se, až jsem nakonec vyskočil...''

Tohle by byla špatná reakce; ''Vlk se ke mě blížil, skočil po mě, ale já jsem se mu vyhl, zakousnul se mu do plece a odhodil k zemi, při zemi jsem ho přidržel a vrčel mu u ucha.''
Jednoduše ne. To by jste zabránili pořádně reagovat na váš protiútok svému spoluhráči. Správná reakce by tedy byla; ''Vlk se ke mě pomalu blížil a když vyskočil tak jsem se sotva jeho útoku vyhl. Rychle jsem se otočil směrem k němu a zaútočil na něj svými drápy.''
Tady má spoluhráč možnost reagovat jestli dopadl při skoku a vašem úskoku dobře, nebo mu to nějak podklouzlo, jestli nechá vašeho vlka zakousnout se, nebo se mu také podaří uhnout. Jednoduše-> Dáváte prostor na reakci tomu druhému a tím hrajete jen a pouze za svou vlastní postavu.

Časoprostor

Věk je shodný s reálným časem. Čas na Niwatu se skloubil s realitou a tak čas postupuje stejně jako lidem. Pokud však vlk je skutečně už 15 let na světě, jeho čas nadejde a odchází do Věčných lovišť kde je zavede náš Drak přírody.

Vlčatům trvá rok, než dospějí do průměrné výšky dospělého vlka, ovšem schopní založit rodinu jsou až ve svých dvou letech, kdy pohlavně dospívají. Plně dospělými jsou však až ve věku tří let. Vlčata nedokáží tak efektivně používat svou magii, učí se ji mnohem déle, než dospělí a jejich dovednosti jsou poloviční.

Rodinný život

Partnerství

Již jsi našel toho, s kým chceš strávit zbytek života? Partnerství je možné homosexuální (vlk + vlk, vlčice + vlčice) i heterosexuální (vlk + vlčice). Napiš jeho jméno do komentářů a poté, co on napíše Tvé, budete oficiálně oddáni. Je třeba aby se vlci alespoň měsíc znali. Ani my, lidé, přece si nevezmeme někoho hned první den co ho poznáme.

Početí a březost

Skutečnost, že plánujete s partnerem vlčata je třeba oznámit adminům a získat k nim povolení. Bude se přihlížet na to jak dlouho jste ve hře, jak dlouho jsou vlci partneři a jak jste aktivní. (Vlčata potřebují aktivní rodiče, jinak mohou zemřít!)

Všechny vlčice (od věku dvou let) jsou každé jaro (herní jaro) silně přitažlivé pro vlky. Jaro je tedy obdobím, které je nejpříhodnější pro započetí vlčat. Samozřejmě můžete požádat o vlčata kdykoliv během roku, nemusíte se vázat pouze na jaro.

Březost trvá 2 reálné měsíce od chvíle co byla vlčice vlkem nakryta. (Tedy když byla nakryta 10. 8. tak 10. 10. porodí)

  • ❧ 0.– 20. den v realitě na matce není nic znát, pouze její nejbližší a ona sama mohou pociťovat nenápadné změny v chování.
  • ❧21. – 28. den v realitě na matce začne být znát, že je březí. Zvětšuje se jí bříško, měla by začít mnohem více jíst. Potravu by ji měl obstarávat partner, či smečka, sama je již při lovu / úprku před predátory velmi neobratná.
  • ❧29. – 43. den v realitě už si musí matka na sebe dávat velký pozor. Nedělat nic namáhavého a vyvarovat se dokonce i prudkých pohybů, platí rovněž neskákat a neběhat. Matka je mnohem více unavená a často polehává. Přílišná pohyblivost může vyvolat předčasný porod, nebo dokonce porod, vlčata začínají vyvíjet mírnou aktivitu, velmi málo jsou cítit kopání.
  • ❧44. – 55. den v realitě může začít vlčice pociťovat neklid z nastávajícího porodu. Může mít potřebu upravovat pelech. V tomto období začínají projevovat vlčata svůj život poněkud silněji, pohyby v matčině lůnu jsou již zřetelné i na pohled.
  • ❧Po 60. dni nastává porod. Vlčice den před porodem ztrácí chuť k jídlu a snižuje se jí tělesná teplota. - Ihned po porodu vlčata neumí lovit, proto se musí neprodleně napít mléka.

Porod může nastat i před tímto datem – maximálně však sedm dní – v takovém případě je potom potřeba tuto skutečnost oznámit do Tématu změn – a opět přichází do hry Drak Přírody, který má právo napsat, že některé z předčasně porozených vlčat nepřežije. Opozdit se lze maximálně o týden, v takovém případě se ale nic neděje. V případě, že by se vlčata narodila před 53. dnem, jsou automaticky všechna mrtvá. Pokud by se nenarodila do 67. dne, jsou mrtvá taktéž a hráč nemá právo na navrácení VB za postavu.

Potomstvo

Za vlastní vlče nemůže hrát rodič a to ani, pokud si postavu koupí. Ve vrhu musí být minimálně jedno vlče, jejichž hráč na Niwatu nemá postavu. Pokud chceš někoho požádat o hraní vlče, musíš si vybrat jednoho hráče a tomu pak vlče nabídnout.

  • ❧10 dní – Vlčata první dny jen pijí a spí, touží za každou cenu najít matčinu bradavku vždy a všude. Postavy nejsou ještě hratelné a hrají za ně jejich rodiče. (Většinou hlavně matka)
  • ❧10. - 15. den – V těchto dnech přebírá za ně hraní jejich hráč. Mohou se plazit po kolem matky, pomalu otevírají oči a začínají vnímat zřetelněji hlasy ve svém okolí.
  • ❧ 15. - 30. den – Vlčata pomalu neohrabaně začínají se stavět na tlapky, vnímat celé věty, hrát si se sourozenci. Také rostou mlečné zuby a začínají pomalu přijímat tuhou stravu.
  • ❧ Po měsíci - Vlčata se za dozoru rodičů poprvé vydavají ven z doupěte. Ven chodí pouze za doprovodu dospělého vlka. Bez dozoru může vlčeti hrozit nebezpečí v podobě jiného dravce, či ztracení se a vyhladovění.
  • ❧ Po dvou měsících do půl roku - Vlčata na vycházky chodí pouze za doprovodu dospělého, ať už rodiče, nebo člena smečky. Učí se základům lovu, přezubují na trvalý chrup, jedí už výhradně jen tuhou stravu. Učí se kde je jejich místo ve smečce, začínají mluvit plynule ve srozumizelných větách.
  • ❧ Po půl roce do roku - Vlče je schopno postarat se samo o sebe delší chvíli bez dozoru (ne však dlouhodobě!). Chodí společně na skupinové lovy.
  • ❧ V jednom roce se vlče oficiálně stává dospělým samostatným vlkem, ve dvou letech začíná být plodným a je schopno založit vlastní rodinu.

Zrušení partnerství

Pokud už s Tvým partnerem nejste šťastní a vlci se již nemají rádi, můžeš požádat o přerušení a zrušení partnerství. K přerušení stačí žádost jen jednoho vlka, bez vědomí partnera. Stává se to, ne všechna rozhodnutí jsou správná. Proto je potřeba je nahradit těmi, která dokáží špatné věci nahradit správnými.